Kindcentrum

Identiteit

‘Eerst een nieuwe basisschool in Wateringen, daarna pas woningen bouwen’

21 aug 2022

De komende jaren worden in Wateringen-noord 700 nieuwe woningen gebouwd. Daarom moet er pijlsnel eerst een nieuwe basisschool komen. Dat schreef het AD vorig jaar maart al.*

,,De school moet als eerste worden geregeld, anders kunnen we de leerlingen niet plaatsen”, zegt wethouder Van der Stee in het artikel. ,,Naderhand pas de school bouwen kan niet omdat de scholen in Wateringen al vol zitten.” De nieuwe school moet er volgens de planning in september 2024 staan.

Heel fijn dus dat de drie schoolbesturen in de regio – stichting West Openbaar Onderwijs, stichting PCPOW en de Westlandse Stichting Katholiek Onderwijs – samen het initiatief hebben genomen voor Ontmoetingsschool Wateringen. Een school waar ruimte is voor diversiteit en waar kinderen nieuwsgierig en kritisch naar de wereld leren kijken.

Locatie nieuwe basisschool Wateringen

De locatie van Ontmoetingsschool Wateringen is gepland tussen de Erasmusweg en de Ambachtsweg, waar ook de nieuwe wijk komt. Nu veel basisscholen in de regio vol zitten, is de nieuwe ontmoetingsschool een wens van veel ouders. Dit geldt ook zeker voor de bewoners van de nieuwe wijk.

*Lees hier het volledige artikel in het AD

Aanmelden nieuwsbrief

Ik ben akkoord met het verwerken van mijn mailadres. Deze zal alleen gebruikt worden voor het versturen van nieuws rondom het proces: